Журнал «Международные коммуникации»

Издание Факультета международной журналистики МГИМО МИД России

Журнал «Международные коммуникации»

Bucks уехали, звёзды остались: стратегия развития компании Stars Coffee

Ахмедова Фидан Фазиловна
студентка 4 курса факультета Международной журналистики
МГИМО МИД России
119454, Москва, проспект Вернадского, 76.
Email: fidan8@bk.ru

Аннотация: события 2022 года стали переломным моментом для российской экономики, но именно они открыли новые возможности для отечественного рынка и стимулировали развитие производства и экономики. В контексте данного вопроса рассматривается стратегия развития компании Stars Coffee, которая пришла на замену покинувшему российский рынок Starbucks.

Ключевые слова: позиционирование, российский рынок, кофейный бизнес, ценности, стратегия развития, бренд.

Читать

STARS COFFEE STRATEGY: STARS REMAIN AS BUCKS DEPART

Fidan F. Akhmedova
4th year student of the Faculty of International Journalism MGIMO MFA Russia.
MGIMO 119454, Moscow Vernadsky Prospekt, 76.
email: fidan8@bk.ru

Abstract: the events that occurred in 2022 marked a turning point for the Russian economy, creating favorable conditions for local entrepreneurs and producers and increasing demand for domestic products and services. As a result, Russian companies actively expanded their production capacities and increased output, leading to the creation of new jobs and an improvement in the country's economic situation. Furthermore, Western sanctions stimulated the development of domestic technologies and innovations, making Russian companies more competitive on the global market. Against this backdrop, Stars Coffee, which replaced Starbucks in the Russian market, developed a strategic plan for growth and expansion.

Key words: positioning, Russian market, coffee business, values, development strategy, brand.